Assalamu'alaikum

Selamat berkunjung ke blog saya...sebarang cadangan boleh di email kepada saya muhammadalfateh87@yahoo.com

Friday, October 23, 2009

Disinggahkan-Nya Sebentar Di Dunia Untuk Kemudiannya Ke Syurga...Takziah Buat ust. Ramadhan Fitri & Isteri

Anak adalah permata paling berharga buat ibu dan ayah. Tidak pernah mana-mana pun ibu dan ayah di dunia ini yang berasa benci apabila dikurniakan Allah peluang menimang cahaya mata pertama hasil perkongsian hidup yang telah dirancang bersama. Melainkan golongan yang tidak tentu hala kehidupannya dan berpenyakit tidak waras akal.

Kehadiran anak sulung apatah lagi. Meskipun saya belum pun berkahwin,apatah lagi diberikan peluang untuk menimang cahaya mata namun, saya memahami perihal keadaan tersebut. Maka, tidak ada jawapan yang lain melainkan hanya kegembiraan dan kesyukuran akan nikmat dikurniakan-Nya cahaya mata yang dinanti-nanti.

Namun, tidak semua yang kita kehendakkan dan yang menggembirakan itu akan berkekalan untuk selamanya. Allah sentiasa menguji hati hamba-hambanya. Realiti kehidupan, kita tidak akan sentiasa dapat apa yang kita suka maka, kita perlu belajar untuk suka apa yang kita dapat.


Ustaz Mohd Ramadhan Fitri yang kukenali, adalah figure dakwah pemuda masakini,figure yang banyak membantu mencetuskan rasa diri ini ingin berubah,figure yang banyak merawat penyakit malas berfikir yang bersarang dalam mindaku dan perwatakannya tidaklah sangat jauh berbeza dengan murobbi internetku, ustaz Hasrizal Abd Jamil.

Baru-baru ini beliau dan isterinya yang tercinta diuji dengan ujian yang cukup besar dari Allah,iaitu kehilangan anak sulungnya yang tersayang.

Aku sangat mendoakan beliau berbahagia bersama isteri tersayang, ustazah Khadijah Ismail tatkala diuji Tuhan dengan kehilangan permata pertama mereka itu, anak sulungnya almarhumah Nur Fatimah Bt Mohd Ramadhan Fitri telah pulang ke rahmatullah pada pagi Khamis 22hb Oktober 2009 jam 6.20pagi.

Si kecil itu disinggahkan Allah sementara di muka dunia untuk menggembirakan hati kedua ibu dan ayahnya untuk kemudiannya ke syurga menanti menyambut mereka.

Saya mengucapkan takziah buat ustaz dan ustazah atas dugaan ini. Semoga Allah tabahkan hati kalian berdua untuk terus mengharung kehidupan walaupun tanpanya lagi di sisi yang selalu menceriakan dan menjadi penyeri hidup buat ustaz dan ustazah.


1 comment:

  1. anak merupakan anugerah ilahi yang x ternilai harganya.. sayangi dan bimbinglah anak ke arah jalan yang diredhai allah.. =)

    psst: Hi! Salam ziarah. Jom xchange link & sila komen entri blog saya di http://putraalmaliki.via.my/ . TQ.

    ReplyDelete