Assalamu'alaikum

Selamat berkunjung ke blog saya...sebarang cadangan boleh di email kepada saya muhammadalfateh87@yahoo.com

Tuesday, May 5, 2009

Perjuangan Generasi Baru Kepimpinan Mahasiswa Islam

Tribute to akhi Nurul Helme (Top Designer in UTHM)



Firman Allah Yang Bermaksud:
“Wahai orang-orang Yang beriman! sesiapa di antara kamu berpaling tadah dari ugamanya (jadi murtad), maka Allah akan mendatangkan suatu kaum Yang ia kasihkan mereka dan mereka juga kasihkan dia; mereka pula bersifat lemah-lembut terhadap orang-orang Yang beriman dan berlaku tegas gagah terhadap orang-orang kafir, mereka berjuang Dengan bersungguh-sungguh pada jalan Allah, dan mereka tidak takut kepada celaan orang Yang mencela. Yang demikian itu adalah limpah kurnia Allah Yang diberikanNya kepada sesiapa Yang dikehendakiNya; kerana Allah Maha Luas limpah kurniaNya, lagi meliputi pengetahuanNya. Sesungguhnya Penolong kamu hanyalah Allah, dan RasulNya, serta orang-orang Yang beriman, Yang mendirikan sembahyang, dan menunaikan zakat, sedang mereka rukuk (tunduk menjunjung perintah Allah). Dan sesiapa Yang menjadikan Allah dan RasulNya serta orang-orang Yang beriman itu penolongnya (maka berjayalah dia), kerana Sesungguhnya golongan (yang berpegang kepada ugama) Allah, itulah Yang tetap menang. Wahai orang-orang Yang beriman! janganlah kamu mengambil orang-orang Yang menjadikan ugama kamu sebagai ejek-ejekan dan permainan - dari orang-orang Yang telah diberikan Kitab sebelum kamu, dan orang-orang kafir musyrik itu: menjadi penolong-penolong; dan bertaqwalah kepada Allah, jika kamu benar-benar orang Yang beriman.” (Al-Maaidah, 5 : 54 – 57)

















2 comments:

  1. wah! nih boleh menyebabkan aku riak nih! wahaha... sedar2kanlah aku bahawa kebolehan yang aku miliki ini hanyalah satu pinjaman.... orait!

    ReplyDelete
  2. poster teratas sekali sangat amat menarik. Nampak profesional. Bagus2. Gambaran begitu yang perlu ditonjol pada umum, bukan lagi imej Persatuan Islam yang kelihatannya hanya mampu tadbir urusan agama, tapi lemah bab duniawi (pengurusan).

    Go KI, optimislah membuat perubahan! Bercita-citalah untuk menjadikan UTHM dibawah selian kalian!

    ReplyDelete