Assalamu'alaikum

Selamat berkunjung ke blog saya...sebarang cadangan boleh di email kepada saya muhammadalfateh87@yahoo.com

Saturday, May 30, 2009

Angel & Demon : Pendedahan Kelemahan Ajaran Kristian & Persengketaan Dengan Illuminati?



Bagi yang belum menonton filem Angel & Demon, saya menganjurkan supaya kawan-kawan semua dapat menontonnya walaupun sekali. Insya-Allah, tidak akan sesat dengan izin-Nya. Walaupun ia mengisahkan berkaitan ajaran Kristian namun, pada pandangan saya filem ini telah membongkarkan banyak fakta berkaitan kelemahan Kristian Ortodoks itu sendiri. Saya dapat menyimpulkan beberapa perkara dari filem ini setelah menontonnya.



Salah satu yang saya dapat simpulkan adalah berkaitan perseteruan di antara Kristian Katholik dengan golongan yang dinamakan sebagai Illuminati. Apa itu Illuminati? Saya juga tercari-cari sehingga kini dan kebetulan dahulu saya pernah terbaca di dalam buku bertajuk "Gerakan Freemasonary:Musuh dalam menghancurkan Islam". Di antara isi kandungannya ada juga diceritakan berkenaan pertubuhan Illuminati ini. Ia dikenali sebagai Pertubuhan Cahaya.

Persengketaan di antara pihak Vatican ataupun golongan gereja terhadap pihak Illuminati ini sebenarnya bukanlah perkara baru. Malah ia adalah sejarah lama yang tidak mampu dipadamkan. Mengimbau kembali sejarah lampau bagaimana bermulanya luka perseteruan ini disebabkan oleh pihak gereja yang tidak dapat menerima hujah-hujah golongan ilmuwan dan pengkaji sains ketika itu seperti Galileo Galilei dan ramai lagi.




Kemuncak kepada penolakan golongan gereja terhadap pemikiran yang muncul ketika itu menyaksikan para saintis dan pakar-pakar ilmuwan ini telah dihukum dengan melampau dan sezalim-zalimnya oleh golongan gereja ketika itu. Bersandarkan alasan bahawa golongan tersebut telah sesat dan menyesatkan ia seolah-olah memberikan lesen kepada pihak gereja untuk bertindak sedemikian rupa. Maka, dari situ munculnya pihak yang tidak berpuas hati ini lalu mengumpulkan kekuatan dan membina pertubuhan secara 'Sir' dengan dinamakan sebagai Illuminati atau pertubuhan Cahaya.

Tanda-tanda khusus atau simbol-simbol tertentu digunakan bagi mengenali pertubuhan rahsia ini seperti Piramid, Mata, dan lain-lain lagi yang saya pun tak begitu mengingatinya. Pertubuhan ini bolehlah diibaratkan sebagai pertubuhan yang diasaskan demi membalas dendam terhadap golongan agama di dalam gereja, perseteruan di antara kelompok-kelompak 'professional' bagi membalas dendam dan menjatuhkan golongan agamawan di vatican. Maka, berlangsunglah perencanaan penuh berstrategi dan penuh dengan 'psy war' serta implementasi 'Art of war' yang menarik dari golongan Illuminati ini untuk merampas kuasa tertinggi di Vatican. Untuk mengetahui strategi-strategi yang telah diaplikasikan, kenalah tengok sendiri filemnya kerana penceritaan dalam bentuk penulisan kadang-kala tak menarik seperti apa yang ditonton.

Pengajaran yang mampu saya pungut dari filem terbabit salah satunya sangat berkait dengan propaganda media sempena muktamar pemilihan PAS akan datang iaitulah berkaitan isu sama ada golongan Professional atau golongan Ulama' yang sepatutnya menerajui kepimpinan tertinggi di dalam PAS. Sebagaimana yang telah saya ulas dalam penulisan saya yang lepas yang bertajuk, "Ulama' Atau Professional : Serangan Sekularisme Ke Dalam PAS?" saya sekali lagi menyatakan bahawa jangan sesekali mengaitkannya seperti apa yang berlaku dalam filem Angel & Demon ini. Kerana Islam tidak pernah memisahkan antara sains dari ketuhanan seperti di ajaran Kristian. Apa yang berlaku hanyalah permainan dan kesan dari sistem pendidikan lapuk negara ini yang terkesan dari sekularisme bawaan penjajah.

Saya juga ada berbincang dengan seorang sahabat berkaitan isu ini. Beliau memberitahu saya bahawa beliau ada terbaca dari sumber tertentu mengatakan bahawa isu ini timbul kerana kepelbagaian di dalam PAS dan terutama sekali apabila PAS turut meraikan taadudiyyah fil jamaah di dalamnya, iaitulah menaungi kepelbagaian jamaah di dalamnya. Wujud di dalam PAS ahli-ahli dan rakan-rakan dari JIM,ABIM dan sebagainya. Seperti yang kita lihat dan sedar, golongan seperti JIM rata-ratanya datang dari golongan yang akademik dan intelektual, bahkan terdiri juga dari golongan elit dan korporat. Ringkasnya, golongan professionalisme ramai dari kalangan mereka. Mereka juga seakan-akan ABIM yang turut terdiri dari kalangan orang-orang yang hampir sama. Isu Professional vs Ulama' ini lebih kepada propaganda media arus perdana yang mahukan PAS dilihat sebagai hanya parti ahli agamawan berikutan PAS sendiri yang mendokong kepimpinan Ulama'.

Kesimpulan ringkasnya, penting pentarbiyahan dalam PAS sendiri untuk membetulkan keadaan tersebut. Seperti Gerakan Ikhwan Muslimin, tidak kira sama ada professional atau pun dari mana-mana golongan, Al-Quran mestilah bukan lagi di mushaf,tetapi di dalam dada ahli-ahlinya selain bentuk pentarbiyahan yang lain. Maka, lahirlah golongan-golongan professional yang mempunyai ciri-ciri keulama'an dan golongan ulama' yang professional. Ringkasnya "Ulama' Professional" dan "Professional Ulama'."

Secara kesimpulannya, dapat saya nyatakan di sini bahawa filem Angel & Demon ini muncul sangat bertepatan dengan isu yang berlaku kini dan sewajarnya dijadikan pengajaran kepada penontonnya bukan sahaja setakat mengkagumi jalan cerita dan corak lakonannya dalam filem terbabit. Fakta-fakta serta sejarah yang berkaitan dengan kedua-dua pihak tersebut baik Kritian Katholik mahupun Illuminati juga boleh dijadikan sebagai satu sumber pengetahuan dan mampu menyedarkan kita betapa kesesatan ajaran tersebut.

Pada akhiran kisah terbabit, golongan paderi-paderi di vatican telah sepakat secara 'syura' untuk melantik seorang yang bertaraf professional iaitu seorang Doktor untuk menggantikan Ketua Tertinggi Paderi Kristian di Vatican,Pope yang baru.

Tontonlah filem ini dengan mata hati dan pasti ia akan meyakinkan lagi kebenaran dan kesucian ajaran Islam berbanding ajaran lainnya. Kelemahan ideologi-ideologi dan agama yang diselewengkan pasti akan jelas di depan mata kita. Bahkan,filem ini secara tidak langsung menceritakan perseteruan dalaman pihak Kristian. Pesan saya lagi,bersikap terbuka dalam mengkaji sesuatu perkara amat penting, malah akhirnya pasti kalian akan menjumpai Kebenaran yang hakiki dan saya doakan melalui filem ini,dapat memperteguhkan lagi keyakinan kita betapa Islamlah ajaran terbaik. Banyak manfaat juga dari filem ini walaupun saya yakin dan percaya,tujuan filem ini adalah untuk mempromosikan Kristian secara tidak langsung sebenarnya.



Saksikan...The Illuminati...They Come For Their Revenge!!!

No comments:

Post a Comment