Assalamu'alaikum

Selamat berkunjung ke blog saya...sebarang cadangan boleh di email kepada saya muhammadalfateh87@yahoo.com

Thursday, March 12, 2009

22 tahun mengembara mencari "Mardhotillah"


Sedar atau tidak sedar,hari ini 12 Mac 2009, tahun Masehi... Umurku meningkat lagi setahun menjadikan aku kini sudah berusia 22 tahun.. Syukur yang teramat sangat aku panjatkan kepada Allah s.w.t yang telah memberikan aku peluang melihat,menghidu,mendengar,menghayati dan merasai kenikmatan hidup di atas muka bumi yang indah ini selama sudah hampir 22 tahun... masya-Allah... sungguhku tak terkata apabila semalam kakak ku mengingatkan aku dengan satu terpaan SMS yang menuju masuk ke inbox handset ku.. "Dedek, Selamat Hari Lahir Yang Ke-22. Don't u ever forget that Allah is still loving u,that's why He gave u another one year. may Allah always be with u."

Masya-Allah...Betul kata-kata dari kakak ku itu... sepatutnya aku menyedari akan peluang yang Allah s.w.t berikan kepadaku...sudah 22 tahun hayatku...jika diinsafi,sudah berapa tahunkah telah aku gunakan dari tempoh 22 tahun itu untuk bertaubat kepada Allah??aku hitungkan,tak sampai pun setahun aku meluangkan masa untuk semata-mata bertaubat kepada-Nya... Berapa peratuskah jumlah tahun yang telah aku gunakan dari 22 tahun ini untuk aku kerjakan amalan soleh?barangkali tak sampai setahun pun... Astaghfirullah... Nikmat masa dan umur yang Engkau berikan kepadaku telah aku alpakan dari mengingati-Mu Ya Allah...ampunilah hamba-Mu ini Ya Allah...

No comments:

Post a Comment